جستجو بر اساس :
  
پرسش های متداول نرم افزار حقوق و دستمزد

1- محاسبه تفاوت خدمات درمانی ؟

 در برخی سقف حداکثر خدمات درمانی نیز تغییر می کند که برای محاسبه تغییرات لازم است در فرم محاسبه تفاوت خدمات درمانی (عملیات ماهیانه-محاسبه تفاوت-محاسبه تفاوت خدمات درمانی )بعد از اعمال شرایط مورد نظر و رعایت انتخاب سال و ماه قبلی و جدید و ورود تعداد روز 30 روز گزینه تفاوت سقف خدمات درمانی را انتخاب تا سیستم بصورت خودکار تفاوت را محاسبه نماید.

2- عدم محاسبه بیمه خدمات درمانی در زمان محاسبات تفاوت حقوق ؟

 فرد مورد نظر سقف بیمه را در ماه های محاسبه تفاوت پر کرده است در نتیجه سیستم تفاوتی برای شخص در نظر نمی گیرد. در اطلاعات پرسنلی وضعیت بیمه فرد برروی گزینه (این فرد بیمه پرداخت نمی کند) قرار دارد.نکته : سیتم تفاوت هر ماه را نسبت به خود آن ماه می سنجد و ومبالغ بیمه را محاسبه می کند مثال : اگر شما تفاوتی را در ماه تیر 3 ماهه پرداخت کردید. سیستم حکم دوم را با محاسبات هر ماه به صورت جداگانه می سنجد ممکن است فرد در ماه 2 و 3 سقف بیمه را پر کرده باشد اما در ماه 1 سقف را پر نکرده باشد در نتیجه سیستم در ماه یک برای فرد بیمه محاسبه می کند. نکته 1: لازم به ذکر است شیوه محاسبه مقرری به این صورت است که از تفاضل مشمول بیمه ماه جاری با مشمول بیمه ماه قبل بدست می آید کاربران گرامی باید دقت نمایند در صورتیکه فرد در ماه قبل شاغل نبوده و یا به هر دلیلی کارکرد آنها زیر 30 روز بوده باشد این محاسبه دچار اشکال بوده و باید به صورت فردی برای آن اشخاص محاسبه حقوق بزنید.

3- چگونه برخی از اعداد را در جدول اطلاعات پرسنلی به صورت گروهی تغییر دهیم؟برخی از اطلاعات در جدول اطلاعات پرسنلی برای گروهی خاص به صورت مشترک یکسان هستند برای همین لازم نیست موراد به صورت فردی اصلاح شود کافیست ابتدا افراد مورد نظر را انتخاب کرده(مثلا اگر فقط برای استخدام خاص قرار است تنظیمات اعمال شود روی کد استخدام مورد نظر را وارد کرده و سپس Ctrl+Q را گرفته تا پرسنل مورد نظر انتخاب شود که تعداد پرسنل در بالای صفحه سمت چپ به صورت رکورد 1 از ..... نشان داده می شود )و سپس صفحه را خالی کرده و بعد از روی فیلد مورد نظر به عنوان مثال بیمه های تکمیلی ،ضریب اضافه کار،کد بیمه، مبلغ توافقی ماموریت، ..... عدد مورد نظر را نوشته و سپس Ctrl+A را میزنیم که پیغام عدد مورد نظر برای همه درج گردد نمایش داده می شود که سپس آن را می توانید تایید تا تغییرات برای همه درج گردد.

4- شیوه محاسبه حقوق برای افراد مزایا بگیر: ( کسانی که فقط چند آیتم در کد حقوقی را دریافت میکنند ؟)

برای این گونه افراد ابتدا باید در تنظیمات پرسنلی تیک این فرد مزایا بگیر است را علامت شده وسپس در آیتم های حقوقی فرم اطلاعات پایه اقلام حقوق و مزایای آیتم مربوطه (آیتمی که به مزایا بگیرها تعلق می گیرد)را آورده سپس تیک "این آیتم جزءآیتم های مزایا بگیر است" را تیک زده و سپس حکم کامل آن را در حکم حقوقی وارد کرده و سپس محاسبه حقوق را میزنید.

5- شیوه انتقال یک بدهی به یک ماه آینده ؟ روی صفحه بدهی ها (اطلاعات وام) راست کلیلک کرده و سپس انتقال یک ماهه بدهی (Ctrl+B) را تیک کرده و سپس شرایط لازم را اعمال و بدهی را انتقال می دهیم .

6-چگونه مبلغ پس انداز یک بدهی را در فیش نمایش دهیم؟آیتم بدهی را در بدهی کسورات آورده (اطلاعات پایه – بدهی کسورات) و سپس تیک "جزء بدهی های ذخیره ای است " را علامت میزنیم

7- چگونه یک آیتم را می توان یک ماهه تعریف کرد؟ اقلام حقوق و مزایا + نوع دریافتی+ ماهانه

9- چگونه آیتمی را در فیش حقوقی نمایش ندهیم؟ در قسمت در یافتی ها باید (اقلام حقوق و مزایا) تیک "این آیتم در فیش حکمی نمایش ندهد" و در بدهی و کسورات باید از نوع کارفرما تعریف شود.

10- چگونه 2 جدول مالیاتی داشته باشیم ثابت و یکسانی؟با تعریف نوع استخدام مختلف و تخصصی گروه استخدامی مختلف به صورتیکه تمامی گروه های استخدامی بغیر از رسمی کارگری و قرارداد کارگری از جدول مالیات شرکتی استفاده می کند و مابقی از جدول مالیات دولتی

 11- چگونه تعداد روزهای ماه در محاسبات تاثیر گذار می شود ؟ اگر در فرم نوع استخدام مبنای تعداد روزهای حکم 30 باشد در شش ماه اول 30/31 محاسبه می شود و در ماههای که تعداد روزهای ماه 30 است30/30 و در اسفند 30/29 محاسبه و اگر می خواهیم تعداد روزهای ماه بی تاثیر گردد و مبنای تعداد روزهای حکم را صفر در نظر میگیریم.

12- چرا زمانی که محاسبه حقوق را می زنیم محاسبات را انجام نمی دهد و جمع محاسبه در صفر درج می گردد و یا غیر قطعی کردن محاسبه حقوق به چه صورت است؟به دلیل قطعی شده محاسبات حقوقی برای اینکه بعد از اینکه آماده سازی ماهیانه زده شد و سیستم به صورت خودکار محاسبات ماه قبل را قطعی میکند و دیگر نمیتوان آن را تغییر داد برای غیر قطعی کردن باید در فرم محاسبه حقوق راست کلیلک کرده (ctrl+f8) و سپس غیر قطعی کردن را تیک و آیکن اجرائی را کلیک نمائید.

13- نحوه محاسبات بیمه عمر ؟ برای محاسبه کافیست که مبالغ بیمه عمر را در فیلد بیمه عمر در تب سایر تنظیمات وارد کنید و سپس تیک بیمه عمر دارد را در اطلاعات پرسنلی تب تنظیمات فردی پرسنل می زنید

.14- نحوه محاسبات صندوق پس انداز ؟برای محاسبه کافیست که مبالغ صندوق پس انداز را در فیلد صندوق پس اندازدر تب سایر تنظیمات وارد کنید و سپس تیک صندوق پس انداز دارد را در اطلاعات پرسنلی تب تنظیمات فردی پرسنل می زنید.نکته : شماره حساب های پرسنل را می توانید در تب سایر اطلاعات پرسنلی هر فرد وارد کنید.

15 - عدم همخوانی فایل بانک با لیست بانک ؟برای حل این مشکل به دو روش عمل کنید1 - با توجه به اینکه فایل بانک براساس سابقه افراد ایجاد می شود یک بار ثبت سوابق ماهیانه را بزنید2 - خالص منفی در فایل بانک ایجاد نمی گردد دقت کنید شخصی دارای خالص منفی نباشد چون برای بانک عدد زیر صفر مفهومی ندارد.

16 - محاسبه بیمه بازنشستگی در زمان کسر مقرری ؟در قانون هرگونه افزایش حقوق پرسنل رسمی که بیمه آن از نوع بازنشستگی باشد منجر به کسر مبلغ مقرری و واریز آن به حساب سازمان بازنشستگی می باشدنکته 1 : در موقعی که مثل سال 92 احکام از ماه اول قابلیت اجرا پیدا کردند شما می توانید در زمان محاسبه حقوق تیک مقرری ماه اول را بزنید تا سیستم مبلغ مقرری را محاسبه کند اما در سایر (ماه ها همراه با تفاوت حقوق تیک مقرری را بزنید)نکته 2 : مبلغ کسور بازنشستگی از مبلغ مقرری کسر و سپس بیمه سهم کارمند( %9)محاسبه می شود اما مبلغ کسورسهم کارفرما (%5/13) قبل از کسر مقرری محاسبه می گرددنکته 3 : در ماه اول چون مبلغ مقرری با مبلغ مشمول کسور یکسان می شود درنتیجه مبلغ بیمه سهم کارمند (%9) مساوی صفر(0) می باشد

پرسش های متداول نرم افزار جامع بازرگانی-مالی فروشگاهی
ـــ چگونه بانک تعریف کنیم؟ دراطلاعات پایه، وارد فرم حساب معین شوید، بر روی کد کل، دوبل کلیک کرده و حساب کل موجودی نقد و بانک را انتخاب کنید، نرم افزار به صورت اتوماتیک کد حساب معین مربوط به بانک را ایجاد می نماید، سپس نام بانک را درج و ذخیره نمایید. ـــ خرج کردن چک مشتری چگونه انجام می شود؟ درفرم عملیات پرداخت، در قسمت جزئیات پرداخت، نوع پرداخت را "چک وارده مشتریان" انتخاب کنید، سپس در لیست باز شده، می توانید با استفاده از جستجو، چک مورد نظر را انتخاب و در ردیف پرداخت اضافه کنید و در آخر هم فرم پرداخت را ذخیره کنید. ـــ چگونه توضیحات یا پیام در چاپ فاکتور بگذاریم؟ در اطلاعات پایه/ تنظیمات سیستم، سربرگ تنظیمات چاپ را انتخاب کرده و در این قسمت دو عبارت پیام می بینید که می توانید در این قسمت توضیحات یا پیام خود را درج و ذخیره کنید. ـــ چگونه بازاریاب تعریف کنید وتنظیمات مربوط به محاسبه درصد بازاریابی را انجام دهید؟ در اطلاعات پایه / فرم اشخاص، می توانید شخص مورد نظر را تعریف کنید، سپس تیک گزینه بازاریاب را فعال کرده و درصد بازاریابی شخص را در همین فرم، تعیین نموده و سپس ذخیره کنید. در ضمن برای محاسبه مبلغ بازاریابی، به کالاها هم باید درصد بازاریابی بدهید، در فرم مشخصات کالا ، سربرگ اطلاعات بازرگانی، درصد بازاریابی را تعیین کنید. در فاکتور فروش نیز، فروشی را که بازاریاب انجام داده باشد در قسمت بازاریاب انتخاب کرده و فاکتور فروش را ذخیره نمایید. نرم افزار به صورت اتوماتیک پورسانت بازاریاب را محاسبه می کند. ـــ چه هنگامی تهیه پشتیان خطا می دهد؟ 1- مسیر ذخیره فایل اشتباه باشد، یعنی مسیر وارد شده وجود نداشته باشد. 2- در درایو مورد نظر، حجم کافی به اندازه پشتیبان وجود نداشته باشد. 3- سیستم شما کلاینت باشد(اگر سیستم شما کلاینت باشد باید آدرس درایوی را که نرم افزار بر روی آن نصب شده و آدرس سروری که نرم افزار از آنجا اجرا می شود را به نرم افزار بدهید و آنرا ذخیره کنید). ـــ اشخاص در 2 گزارش دارای مانده اشتباه است، چه کنیم؟ در اطلاعات پایه / فرم اشخاص، بر روی علامت تصحیح کلیک و گزینه" عملیات تصحیح مانده انجام شود" را تایید کنید. ـــ مانده موجودی کالا اشتباه است؟ اطلاعات پایه/ مشخصات کالا، انبار مورد نظر را انتخاب و بر روی گزینه تحصیح کلیک کرده و اصلاح مانده موجودی تعدادی و ریالی را کلیک کنید و گزینه "عملیات رفع مغایرت کالا آماده شود "را تایید کنید. ـــ انتقال کالا از انبار به انبار دیگر با موجودی چگونه است؟ در قسمت امور بازرگانی / انتقال بین انبار، انباری که قرار است کالا را از آن انبار انتقال دهید را در انبار مبدا انتخاب کنید و بعد کالاهایی را که قرار است انتقال دهید در لیست اضافه کرده و تعداد بدهید و بعد انبار مقصد را انتخاب کرده و فرم را ذخیره کنید به این ترتیب انتقال بین انبار ( حواله گردش در انبار) را انجام دادید. ـــ چرا به بعضی از کالاها که باید مالیات به آن تعلق می گرفت، مالیات تعلق نمی گیرد؟ اطلاعات پایه/ مشخصات کالا، کالایی که مالیات به آن تعلق نمی گیرد را انتخاب و تیک " مالیات تعلق می گیرد" را زده و ذخیره کنید. ـــ برای حذف بعضی از کالاها که در فاکتور خرید و فروش وجود ندارند ولی در مشخصات کالا ثبت هستند چه کنیم؟ اطلاعات پایه/ مشخصات کالا، کالاهایی را که در فاکتور خرید و فروش وجود ندارند را انتخاب کرده و تیک "کالا غیر فعال شود" را بزنید. ـــ چرا زمانی که تخفیف را در عملیات دریافت و پرداخت ثبت می کنیم سند حسابداریش بدون کد حساب است؟ اطلاعات پایه/ تنظیمات سند ،کد حساب تخفیف در فرم دریافت و تخفیف در فرم پرداخت، خالی است. ـــ در سال جاری ذخیره سند با پیغام تاریخ در محدوده سال مالی نیست مواجه شدید. اطلاعات پایه/ تنظیمات سیستم/ تنظیمات حسابداری، تاریخی که در دوره مالی است را پاک یا عوض کنید. ـــ زمانی که سیستم سرور را از محل کار به جای دیگر می برید نرم افزار باز نمی شود؟ زمانی که این اتفاق رخ می دهد که نرم افزار در محل کار با ID از sql ارتباط گرفته است و باید با computer name ارتباط بر قرار کنیم تا مشکل حل شود ، کلید Ctrl+Alt+O را در صفحه اصلی نرم افزار بفشارید تا فرم ارتباط با بانک باز شود. ـــ تراز عملیات حسابداری بالانس نیست ؟ به اشکالات اطلاعاتی مراجعه کنید و خطاهایی که در کارتابل نرم افزار آنرا نمایش می دهد را درست کنید. اشکالات اطلاعاتی در گزارشات / سایر گزارشات وجود دارد. ـــ نمایش چرخه چک اشتباه است. در اسناد دریافتنی، پرداختنی، راست کلیک کرده و اصلاح وضعیت چک ها را تائید کنید تا چرخه درست انجام شود.
ارتباط با بانک اطلاعاتی (Detach ) قطع می باشد:
با Attach کردن، فایل دیتابیس قفل می شود و نمی توان آنرا کپی کرد یا برای آزاد کردن آن اصطلاحا باید Detach انجام دهید. برای اینکار کافیست روی فایل دیتابیس که در زیر شاخه Database قرار گرفته راست کلیک کرده و از منوی All Tasks گزینه Detach Database را انتخاب و در کادر بعدی، روی OK کلیک کنید.
ارتباط با بانک اطلاعاتی(Attach) چگونه برقرار می شود؟
- روی Start ویندوز کلیک کرده وارد مسیر All program\microsoft SQL\Enterprise manager شوید. - در فرم Enterprise Manager، لطفا روی علامت + با کلید فلش سمت راست حرکت کنید تا آیتم های زیر آن نمایان شود تا به قسمت DataBase برسید. - در این قسمت از فرم، روی آیتم DataBase ، کلیک سمت راست ماوس را فشار دهید با نمایان شدن فرم روی مسیر ذیل رفته DataBases\All Tasks\Attach DataBases فرم Attach DataBases ظاهر می شود. در این قسمت از فرم روی آیکن (سه نقطه)کلیک کرده تا به مسیر فراخوانی فایل جهت ارتباط با بانک رفته مثلا D:\ACCW\... - در این مسیر فایلی که با پسوند MDF موجود می باشد راانتخاب کرده و روی آیکن OK کلیک کرده در صورتی که چند سال مالی موجود باشد همه سالهای مالی با پسوند MDF را به طور جداگانه انتخاب کرده و دکمه OK را کلیک کنید. به طور مثال: D:\ACCW\Acc93.MDF D:\ACCW\Acc92.MDF فایل با پسوند MDF انتخاب شده و فایل بعدی با پسوند LDF هم ظاهر می شود که این دو، فایل بانک اطلاعاتی شما می باشند .پس از انتخاب روی آیکن OK پیغام زیر جهت برقراری ارتباط بانک با SqlServer نمایان می شود.
برای کپی فونت و کپی kbfa چگونه باید عمل کنم
کپی فونت ها : هنگامی که فونت ها در نرم افزار به شکل علامت سوال درمی آید و یا هنگام ثبت نرم افزار با خطا مواجه می شوید، فونت های ویندوز باید کامل کپی شده باشد برای برداشتن فونت وارد سایت www.jco.ir شده قسمت پشتیبانی : ابزارها، Font ها را دانلود کرده و در پوشه فونت ویندوز کپی کنید. تغییر سایز kbdfa : وارد سایت www.jco.ir شده قسمت پشتیبانی: ابزارها، Kbdfa مربوط به سیستم خود را دانلود کرده و در system32 ویندوز کپی کنید.
خطاهای ثبت را چگونه برطرف کنم؟

خطای مربوط به فونت:از آنجا که در نسخ ویندوز، کلیدهای پ، ژ، گ، چ ، یکسان نبوده است برای رفع این مشکل ، راه حلی اندیشیدیم که مشکلات و خطاهای مربوطه را برطرف می کند: نکته در هنگام ثبت نرم افزار:- به هنگام ثبت نباید حافظه جانبی (فلش،هارد Externalو...) به سیستم شما وصل باشد زیرا باعث می شود کدفعال سازی شما ذخیره نشود.- هنگاهی که ثبت ذخیره می شود و دوباره وارد برنامه می شوید ثبت نشده است و یا زمانی که می خواهید شماره سریال نرم افزار عوض شود در قسمت امکانات ویژه ، فرم ثبت نرم افزار را باز می کنید، کلید F4 را می زنید پیغام می دهد حذف انجام شود؟ در اینحالت حذف را تایید کرده و از نرم افزار خارج شده دوباره اجرا می کنید و کد فعال سازی جدید می گیرید.(این حالت در مواقعی که مشتری به تعداد کاربراضافه می کند یا به هر دلیلی می خواهد بر روی دستگاه جدیدی نصب نماید)- در صورتی که همه موارد برای رفع خطای ثبت انجام شد و به نتیجه نرسید، مشتری باید فرمReg را به شرکت ایمیل نمایند.چگونه فرم Reg تهیه کنیم؟ در فرم ثبت، هنگامی که همه اطلاعات وارد شده است با کلید Ctrl +F2 ، صفحه ذخیره باز می شود فایل را ذخیره کرده و به شرکت ایمیل کنید.

1- چگونه exe جدید را کپی کنیم؟
ابتدا از حالت rar خارج کرده وارد مسیر برنامه شوید، exe قبلی را rename کرده و exe جدید را کپی و اجرا کنید(پیشنهاد می گردد در هنگام rename تاریخ درج گردد، به طور مثال: 930920 نام فایل)
نحوه برداشتن آخرین نسخه نرم افزارها از سایت چگونه است؟
وارد سایت www.jco.ir شده قسمت پشتیبانی:آخرین نسخه نرم افزار، نام کاربری و رمز عبور را وارد کرده exe نرم افزار مورد نیاز را دانلود کنید.